Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків повідомляє, що відповідно до п.п. 20.1.23 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) контролюючі органи, визначені п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, мають право, зокрема, надавати відповідно до закону інформацію з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) та реєстру страхувальників органам державної влади, Пенсійному фонду України та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Контролюючими органами є – податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) – щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених п.п. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 ПКУ), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи (п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ).
Порядок надання Державною податковою службою України інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи (відсутність доходів), отримані фізичними особами, які звернулись за призначенням державної допомоги затверджений наказом Міністерства соціальної політики України та Міністерства фінансів України від 04.11.2016 № 1287/926 (далі – Порядок).
Органи соціального захисту населення надають запити, а Державна податкова служба України (далі – ДПС) надає відповіді на запити органам соціального захисту населення виключно в електронній формі з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації (п. 1 розд. ІІ Порядку).
Згідно з п. 1 глави 1 розд. ІІІ Порядку органи соціального захисту населення формують запит та подають його до ДПС. Запит може містити інформацію щодо однієї або декількох фізичних осіб.
ДПС надає відповідь на запит органу соціального захисту населення, що надіслав запит, у п’ятнадцятиденний строк з дня отримання такого запиту (п. 1 глави 2 розд. ІІІ Порядку).
Пунктом 2 глави 2 розд. ІІІ Порядку визначено, що відповідь містить такі відомості:
реєстраційний номер та дату відповіді на запит;
номер та дату (число, місяць, рік) запиту, на який надається відповідь;
найменування органу соціального захисту населення, на запит якого надається відповідь;
період, за який надається інформація;
реєстраційний номер облікової картки платника податків з ДРФО або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
доходи, отримані фізичною особою, яка звернулась за призначенням державної допомоги (за наявності відомостей у ДРФО).
Відповідь на запит може містити інші відомості, що не стосуються відомостей про особу та визначаються спільно Міністерством соціальної політики України та ДПС відповідно до п. 4 розд. I Порядку (п. 3 глави 2 розд. ІІІ Порядку).
Відповідно до п. 4 глави 2 розд. ІІІ Порядку інформація з ДРФО про доходи окремої фізичної особи не надається, якщо:
відомості про отримані доходи за вказаний період відсутні у ДРФО;
реєстраційний номер облікової картки платника податків закрито або фізичну особу за вказаними у запиті серією (за наявності) та номером паспорта знято з обліку у ДРФО;
у запиті вказано недійсний (помилковий) реєстраційний номер облікової картки платника податків або за вказаними у запиті серією (за наявності) та номером паспорта фізична особа не перебуває на обліку у ДРФО;
реквізити, зазначені у файлі-запиті, зокрема реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта, прізвище, ім’я, по батькові, не відповідають інформації, яка наявна у ДРФО;
не заповнені або некоректно заповнені поля;
неправильно вказано період, за який запитується інформація;
у файлі-запиті надійшло більше одного запису щодо однієї фізичної особи;
некоректно заповнені поля про відповідального співробітника, який сформував запит.
У разі якщо відповідь, що надійшла від ДПС до органу соціального захисту населення, пошкоджена, її структура не відповідає структурі, затвердженій протоколом обміну інформацією, або виявлено порушення вимог щодо накладення на відповідь електронного цифрового підпису, орган соціального захисту населення в електронній формі інформує про це ДПС (абзац перший п. 5 глави 2 розд. ІІІ Порядку).
ДПС протягом одного робочого дня, що настає після дня отримання відповідного повідомлення від органу соціального захисту населення, зобов’язана надати коректно сформовану відповідь замість раніше наданої (абзац другий п. 5 глави 2 розд. ІІІ Порядку).