Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків повідомляє, що Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка) затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 №733 (далі – порядок № 733).
Необхідність отримання суб’єктом господарювання довідки, регламентується нормативно – правовими актам. Перелік нормативно – правових актів є чисельним та постійно змінюються.
Кабінетом Міністрів України 27 січня 2023 року прийнято Постанову № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час», якою передбачається отримання довідки про відсутність заборгованості.
Для отримання Довідки необхідно подати заяву (далі – Заява) про надання Довідки.
Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно – правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. При цьому неприпустимим є зазначення у п.3 Заяви посилання виключно на порядок № 733, оскільки зазначений акт не є підставою для надання довідки, а визначає механізм її надання контролюючим органом платнику. Також, неправильно зазначати в цьому пункті Податковий кодекс України.
Найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації) до якого (якої) Довідку буде подано платником зазначається в п.4 Заяви. Зазвичай в цьому пункті вказується найменування згідно реєстраційної інформації суб’єкта (повна або скорочена назва). Неприпустимо вказувати узагальнюючі назви, наприклад: «За вимогою», «Тендерному комітету» та інші подібні варіанти. Також, не слід зазначати у цьому пункті власну назву платника, зазначену в п.2 цієї ж Заяви.
Довідка надається платнику за його вибором у паперовій або електронній формі.
Термін надання Довідки становить п'ять робочих днiв з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
Документ за результатами опрацювання заяви про надання Довідки в паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в контролюючому органі, до якого було подано Заяву.
У разі, якшо платник не отримав сформовану у паперовій формі Довідку до закінчення строку її дії, така Довідка зберігаеться в уповноваженому органі.
Отримати відповідний документ в електронній формі платник має змогу в приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Строк дії Довідки становить десять календарних днів з дати її формування. У Довідці обов'язково зазначається термін її дії. Зa наявності у платника за даними інформаційно-комунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зi сплати єдиного внеску, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки. Лист вручається особисто платнику (його законному чи уповноваженому представникові) або надсилається платнику у порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Податкового кодексу України. Відмова у наданні Довідки готується уповноваженим органом протягом п'яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.