Сьогодні на запитання, що надійшли під час «гарячої лінії» з питань на тему: «Документація з трансфертного ціноутворення», відповідала начальник відділу трансфертного ціноутворення Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Світлана Тимошенко.
Основні питання, за роз’ясненням яких звернулися платники, стосувались як і яку інформацію з трансфертного ціноутворення має розкривати платник на запити та тимчасового зупинення перебігу строків надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів
Яку інформацію має розкривати документація з трансфертного ціноутворення, яка подається платниками податків на запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику?
Відповідь:
Документація з трансфертного ціноутворення (сукупність документів або єдиний документ, складений у довільній формі), яка подається платниками податків на запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 30 календарних днів з дня отримання запиту, повинна містити інформацію, визначену у п.п. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – Кодексу).
Зверніть увагу, що в документації з трансфертного ціноутворення в обов`язковому порядку повинна бути надана інформація по кожному абзацу («а» - «к») із п.п. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу. В іншому випадку, якщо подана платником податків документація з трансфертного ціноутворення не бути містити інформації в обсязі, зазначеному в п.п. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, має право надіслати платнику податків запит з вимогою додатково подати протягом 30 календарних днів з дати його отримання інформацію відповідно до п.п. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу.
Яким чином в документації з трансфертного ціноутворення, яка подається платниками податків на запит центрального органу виконавчої влади, повинна бути розкрита інформація щодо економічного та порівняльного аналізу?
Відповідь:
Інформація щодо економічного та порівняльного аналізу повинна містити:
суму отриманих доходів (прибутку) та/або суму понесених витрат (збитку) внаслідок здійснення контрольованої операції, рівень рентабельності;
обґрунтування вибору методу, який застосовано для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки", фінансового показника згідно з п.п. 39.3.2.5 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Кодексу та сторони, що досліджувалася згідно з п.п. 39.3.2.7 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Кодексу;
обґрунтування вибору та інформацію про зіставні операції (зіставних осіб) і джерела інформації, які використовувалися для аналізу;
обґрунтування використання під час визначення діапазону рентабельності відповідно до п.п. 39.3.2.8 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Кодексу інформації за декілька податкових періодів (років) та розрахунок середньозваженого значення показника рентабельності;
розрахунок діапазону цін (рентабельності);
опис та розрахунок проведених коригувань згідно з п.п. 39.2.2.1 п.п. 39.2.2 п. 39.2 ст. 39 Кодексу.
Фінансові показники, що використовувалися під час розрахунку показників рентабельності контрольованої операції, мають бути підтверджені даними бухгалтерського обліку та фінансової звітності сторони контрольованої операції, що досліджувалася згідно з п.п. 39.3.2.7 п.п. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Кодексу.
У разі, якщо стороною контрольованої операції здійснюється постачання (продаж) товарів, робіт, послуг, інших предметів за контрольованими операціями декільком особам, і для цілей встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу "витягнутої руки" здійснюється порівняння показника рентабельності такого постачальника, документація має містити опис алгоритму розподілу витрат постачальника, понесених для здійснення таких операцій, які враховуються під час розрахунку показника рентабельності. Такий опис має містити інформацію про економічне обґрунтування вибору алгоритму розподілу витрат, методику його застосування, а також фактичний розрахунок, здійснений відповідно до обраної методики.
Чи розповсюджується дія пункту 528 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу щодо тимчасового зупинення перебігу строків, встановлених, зокрема, статтями 73 і 78 розділу ІІ Кодексу, на строки надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів щодо подання документації з трансфертного ціноутворення?
Відповідь:
З відповіддю на це питання можна ознайомитись в Узагальнюючій податковій консультації щодо тимчасового зупинення перебігу строків надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів щодо подання документації з трансфертного ціноутворення, затвердженій Наказом Міністерства Фінансів України від 20.08.2021 року №478.
Так, відповідно до пункту 528 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу встановлено, що тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 73 і 78 розділу П Кодексу, щодо надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів (крім запитів контролюючих органів щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від’ємного значення з податку на додану вартість), що надійшли (надійдуть) платникам податків по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).
Пунктом 73.3 статті 73 розділу ІІ Кодексу передбачено, що письмовий запит про надання інформації надсилається платнику податків або іншим суб’єктам інформаційних відносин за наявності, зокрема, такої підстави: для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу.
Підпунктом 39.4.4 пункту 39.4 статті 39 розділу І Кодексу встановлено, що на запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, платники податків протягом 30 календарних днів з дня отримання запиту подають документацію з трансфертного ціноутворення щодо контрольованих операцій, зазначених у запиті.
Таким чином, дія пункту 528 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу щодо тимчасового зупинення перебігу строків, встановлених, зокрема, статтями 73 і 78 розділу ІІ Кодексу, не розповсюджується на строки надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів щодо подання документації з трансфертного ціноутворення, оскільки такі строки встановлені у статті 39 розділу І Кодексу, а не у статтях 73 і 78 розділу II Кодексу.